lunes, 14 de septiembre de 2009

Beneficis de les noves tecnologies amb els infants amb TDAH.

Després de llegir l'entrada de la Míriam Lozano, vaig estar meditant sobre quines havien de ser les característiques d'una pàgina web dissenyada per nens amb TDAH doncs el que està clar és que no poden ser les mateixes que les pàgines web normal.Un nen amb TDAH és un nen amb dèficit d'atenció, li costa seguir el ritme de les activitats i es desconcentra fàcilment davant de qualsevol distracció.En una pàgina web per a nens amb aquest trastorn no hi pot haver:
  • Música:La música fa que els nens amb aquest trastorn perdin la concentració amb allò que estan fent i passin a posar-la en ella.
  • Colors massa vius: Uns colors massa vius dificulten excessivament la concentració ja que aquest els enlluernen i fan que la seva vista vagi d'un lloc a un altre.
  • Excés de continguts: Una pàgina amb masses continguts només farà que confondre'l. Cal posar-los les coses fàcils per tal de que si sentin segurs.
hi ha d'haver:
  • Accés fàcil a les aplicacions: Una pàgina de difícil accés serà un fracàs perquè el nen desistirà així que li resulti massa difícil entrar-hi.
  • Nivells amb poca diferència dels uns als altres perquè passar d'un a l'altre no es converteixi en una frustració, els nens amb TDAH tenen seriosos problemes d'autoestima, així que quan aconsegueixen un repte els fa sentir bé amb sí mateixos i fa que sentin motivació per seguir ''treballant''.
  • Activitats breus, els nens amb TDAH es cansen amb facilitat de fer la mateixa activitat per tant cal fer-les breus i anar augmentant el temps una mica a cada nivell.
Un Investigador anomenat Rueda l'any 2005 va demostrar mitjançant una sèrie d'estudis que mitjançant un seguit d'exercicis amb ordenadors van millorar en l'àmbit de l'atenció controlada. L'entrenament consistia en exercicis d'atenció que incrementaven el grau de dificultat segons les respostes correctes. Me motiva és un programa que inclou ejercicis visoespecials i viso-auditius que inclou un sistema de recompenses per motivar-los i estimular-los.

Actualment hi ha moltes empreses de disseny de pàgines web que treballen amb personal específic (psicòlegs, pedagogs...) per tal d'ajustar al màxim les característiques de la pàgina ales necessitats dels nens.

A moltes escoles s'està utilitzant l'ordinador per estimular als nens amb quest trastorn ja que és una activitat individual i que no precisa d'espera entre ''joc'' i ''joc''. A les escoles que ha estat utilitzat aquest mètode ha donat molt bons resultats.
Els programes poden ser gestionats tan per pares, alumnes i professors així que les activitats que fan els nens poden ser revisades per els adults.

Per a més informació us podeu dirigir a TDAH Catalunya.





3 comentarios:

  1. Hola Anna, he trobat molt interessant la teva entrada. Et volia convidar a que pasessis pel meu bloc
    He fet una entrada la qual parla de les característiques dels programes informàtics per nens/es amb TDAH. Espero que et resulti útil.

    Salutacions.
    Maria

    ResponderEliminar
  2. Bona tarda Anna!
    Aquesta entrada pot ser un bon ús per a totes aquelles persones que es relacionen amb nens/es que tenen un trastorn com el TDAH.
    M'ha aportat molt bona informació saber quines no són les característiques que ha de tenir una pàgina web per a infants amb TDAH, ja que és bo saber aquestes coses per un futur, no saps mai amb que et pots trobar.
    A partir d'aquesta entrada et convido a que visites la meva.
    He creat una entrada on he exposat pàgines d'interès per a que persones sàpiguen on poder adreçar-se en aquests casos, a més de citacions de llibres interessants i punts diversos englobant aquest tema.

    Espero que la visitis!

    Salutacions de Soraya.

    ResponderEliminar
  3. Hola Anna, tal i com comentaves, hi ha diverses investigacions sobre els beneficis i els efectes de les noves tecnologies amb infants amb TDAH, us en deixo dos exemples (extrets de Quaderns Digitals.Net):

    Com a element reforçador: per les característiques del TDAH, sabem que reaccionen molt bé amb reforços positius de curt termini, i així ho van provar Fraser, Belzner i Conte, els quals van posar en pràctica un sistema de recompensa basat en temps extra a l'aula d'ordinadors, donant com a resultat una millora en la seva pròpia organització.

    Per ajudar-los a aprendre: Ford, Poe i Cox van fer un estudi amb 21 paquets de software per demostrar que un programa adequat a les característiques d'un infant amb TDAH millora les conductes d'atenció, fa que hi dediqui més temps, i per tant avança en el seu aprenentatge.

    ResponderEliminar